Vi söker:

Ungdomsledare
(50%)
Barn- och familjekoordinator (25%)

Ungdomsledare, 50% tills vidare.

Vi söker dig som brinner för ungdomar, har en längtan efter att förmedla tro på Jesus till ungdomar och är van vid att umgås med ungdomar. Vi ser också gärna att du har gått en bibelskola.

Om tjänsten
Arbetet innefattar att ha ansvar för tonårs- och ungdomsverksamheten i vår kyrka på Södermalm i Stockholm, i samarbete med Söderhöjdskyrkan Ung. I arbetet ingår att planera och delta i ungdomssamlingar, ungdomshemgrupper, läger, konfirmation med mera. Ledarskapet utövas i nära samspel mellan församlingens övriga ledare och pastorer.

Tjänsten är tillsvidare på 50% med tillträde i augusti 2024.

Maila din ansökan till: info@soderhojdskyrkan.se
Sista ansökningsdag 7 april. Vi intervjuar löpande.

Barn- och familjekoordinator, 25%, tills vidare.

Vi söker dig som brinner för och har erfarenhet av arbete med barn och familj i församling. Du bör ha ledarerfarenhet och vi ser gärna att du har utbildning inom området. Du är strukturerad, flexibel och kan ta eget ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om tjänsten
I rollen som Barn- och familjekoordinator är du spindeln i nätet i arbetet kring barn och familj i vår församling. Tillsammans med församlingens barnledare utvecklar och driver du verksamheten framåt, t.ex. läger, Söndagsklubben och fredagshäng.  Söderhöjdskyrkan Ung ansvarar för den strategiska och teologiska inriktningen i  barn- och familjeverksamheten. Du ingår i ett arbetslag tillsammans med övriga anställda i församlingen.

Tills vidare, deltid 25%, tillträde augusti 2024 eller tidigare enligt överenskommelse.

Maila din ansökan till: info@soderhojdskyrkan.se
Sista ansökningsdag 7 april. Vi intervjuar löpande.

Håll dig uppdaterad: